Naar inhoud

De start van ons avontuur!

1 november 2023

Ons avontuur startte 31 oktober om 15.15 uur in Amsterdam waar we een vlucht hadden richting Doha en vervolgens een overstap van 2 uur en dan richting Hanoi. Helaas liep ons avontuur iets anders gezien er een ongelukje gebeurde in het vliegtuig waardoor we een vertraging opliepen van 2 uur. De stewardess was namelijk de bagage aan het herstructureren in de cabines met als gevolg dat een metalen waterfles op de neus valt van een 76 jarige dame. De dame in kwestie begon meteen erg te bloeden en hierdoor besloot Qatar om de dame naar een ziekenhuis te brengen en haar koffer eruit te halen waardoor de vlucht een flinke vertraging opliep.

Hierdoor was het nog de vraag of we onze aansluitende vlucht in Doha zouden halen. Bij het uitstappen van onze 1e vlucht werden we goed opgevangen door medewerkers van Qatar die ons begeleidt hebben naar onze aansluitende vlucht en hierdoor toch konden vertrekken richting Hanoi. De vlucht ging prima maar bij aankomst werden we geconfronteerd dat de bagage niet is meegekomen en daar staan we dan met een groep van ongeveer 20 mensen die allemaal niet hun koffers of rugzakken hebben kunnen ophalen. Nadat we vele papieren hebben ingevuld geeft het personeel op de vlieghaven aan dat ze de volgende dag onze rugzakken komen afgeven bij ons hotel. Gezien we dit schrijven op 1 november is het nog even afwachten of morgen onze rugzakken worden gebracht want er gaat toch niets boven je eigen spulletjes te hebben, bij de start van een reis van 4 maanden!

Uiteindelijk na een lange dag van reizen en papieren invullen gaan we met de taxi naar ons hotel waar we kunnen inchecken. Door alle adrenaline zijn we nog niet moe genoeg om te gaan slapen en besluiten we de stad in te gaan. We gaan wandelen in The Old Quarter en vervolgens lopen we langs de West Lake waar we heerlijk neerstrijken bij een klein koffietentje voor een sapje en een “erg” sterke Vietnamese  koffie 😊. Precies 10 jaar geleden hebben we al eens een rondreis gemaakt in Vietnam en we zien weer herkenbare plekjes terug. Dat is erg mooi om te zien en voelt meteen vertrouwd. Na veel gezien te hebben besluiten we s’ avonds heerlijk te gaan eten op een balkonnetje op de 2e verdieping van een pizzeria. Tja, soms is het heerlijk om even op zijn Italiaans te starten 😉

Na deze lange dag zijn we moe en voldaan en gaan nu heerlijk slapen in ons hotel “La Renta Hotel & Spa “ gelegen in the Old Quarter. Nu nog duimen dat we morgenvroeg onze rugzakken ontvangen.

Slaap lekker en tot onze volgende blog!